Backpacken in Azie

Eindelijk beeld!!

Nou, nu heb ik eindeljik een paar foto's online gezet, het heeft even geduurd, maar nu valt mijn 'avontuur' ook vanuit Nederland te volgen!!!!

Na Bali, zijn we direct doorgegaan naar de Gili eilanden, er wonen zo'n 1000 inwoners per eilandje, meesten in de toeristensector. Alle eilanden zijn helemaal omringt door een heel mooi strand. Er valt dus ook nergens aan te meren, waardoor we met een houten boot het strand op vaarden, waar we een klein stukje het water door moesten om aan land te komen.

Als eerst gingen we naar Gili Trawangan, dit was het party eiland, er zaten hier namelijk wel 10 kroegen en er was op woensdagavond ook nog eens 1 party!! In het hoogseizoen zat het erg vol, maar nu was het erg leeg. We sliepen hier 2 nachten. Deze woensdag was natuurlijk ook de championsleague finale, deze begon hier om 2.45 uur 's nachts, en we lagen dus rond 5 uur pas te maffen.

De enige ATM op het eiland werkte niet, dus hebben we maar dollars gewisseld bij een money changer. De volgende dag hebben we het hele eiland rondgelopen langs het strand, met een snorkelset, we hebben hier echt mooie vissen en (vooral dood) koraal gezien. We aten ergens in een van de vele restaurantjes langs het strand en zo ging het de hele dag door totdat we bij de westkust aankwamen waar de zonsondergang was, hier heb ik nog wat mooie foto's geschoten (zie foto's) waarna we doorliepen, in totaal was het hele rondje misschien 3km. Er is dan ook geen gemotoriseerd vervoer op de eilanden. Alleen maar fietsen en paarden wat het erg rustige eilandjes maakte.

De volgende dag besloten we door te gaan naar Gili Air. Hiervoor stapten we 's ochtends al op een bootje dat ons naar Gili Air bracht. Gili Air was een stuk meer relaxed en rustiger, het leek bijna alsof we de enige toeristen op het eiland waren, en als je hier het 'dorp' uitliep kwam je echt niemand meer tegen op een enkele visser na. We zaten uiteindelijk als enigen in dit restaurant op bamboestoeltjes aan het strand te eten. En daarna gingen we ergens een biertje drinken, waar we weer de enigen waren. Het leek alsof er maar 10-20 toeristen op het hele eilandje waren.

Nu is het een dag later, en hebben we ook GIli Air verlaten voor Lombok. We hebben vandaag de grootste stad van Lombok, Mataram, bekeken, en voor morgen ook scootertjes geregeld, er schijnen hier de mooiste landschappen te zijn. Na zondag rondgereden te hebben gaan we maandag weer terug naar Bali, waar we dinsdag nog in Sanur verblijven en dan woensdag met het vliegtuig doorvliegen naar Maleisie!!

En vergeet de foto's niet ;)

Groeten vanuit Lombok,
Karel

Reacties

Reacties

Michael

Netjes hoor, karel zoals we hem kennen. Vallen met een scooter op de parkeerplaats :p Verder alles nog tof, lijkt me wel met al die super uitzichten. Foto's zien er tof uit!
Nog maar 1,5 maand je bent al op 40% man, gaat echt snel. Have fun en cheers!!!

Cornelis

wauw beeld bij het verhaal! het ziet er supergaaf uit, meer kan ik niet zeggen ;D

Pauline

Die foto's zien er echt goed uit! Veel ansichtkaartpotential. Wij 4tjes volgen elke dag met spanning je avontuurtjes. Vooral het snorkelen bij verlaten stranden klinkt erg jaloersmakend. De rest ook trouwens.

hier regent het. Very nice.
Have fun in Maleisië :)

Danielle Andringa

Hey Karel,
Hoe gaat het daar? Ben je al in Maleisie? Wat super dat je deze reis kunt maken. Alles wat ik op de foto's heb gezien is echt mooi en die zonsopgangfoto's kunnen zo op een ansichtkaart!
Ik begrijp dat je nog onbekommerd van alles geniet, maar ik mail je toch even met een vraag. Vanaf september ga ik zelf afstuderen en samen met mijn vriendin waarschijnlijk voor een half jaar naar Genua, Italie. Zij heeft op dit moment een drie-kamer appartement (incl. badkamer, keuken en 3 balkons) aan de rand van het centrum van Zwolle, dat zij voor die tijd moet onderverhuren om met mij mee te kunnen gaan. Nu dacht ik direct aan jou! Toen ik je in februari sprak gaf je aan dat je in Zwolle een kamer zoekt, maar zou je ook vanaf september haar appartement willen huren? Als je meer info wilt kan ik je dat nog mailen. Ik hoop dat je geinterreseerd bent en dat je het (anders via je ouders misschien) zo snel mogelijk kan laten weten. Omdat ze dringend op zoek is kan het appartement snel verhuurd zijn. Hoe dan ook, ik hoop dat ik je hiermee kan helpen en ik wens je nog een fantastische reis!
Groetjes Danielle

Jochem

Ha Karel,
mooi zeg, die foto's. Lekker in Indonesie aan het rondkarren in fietstaxi's en scootertjes.... En vast ook wel een ontzettende rust op die eilanden...

Ben benieuwd wat je nog meer gaat tegenkomen.

Groeten,
Jochem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!