Backpacken in Azie

Alleen verder...

Hoi hoi,

Wat doe je in Bangkokin een shoppingcenter? dan ga je Fifa spelen tegen elkaar, naar de Bios of gewoon bowlen. Of natuurlijk bloggen...Tja, dat is nou niet bepaald iets om over naar Nederland te schrijven, vandaar dat ik nu maar wat vertel over iets interessantere dingen die we hebben meegemaakt!!

Vanavond komen de foto's, het kabeltje waarmee ik mijn foto's upload heb ik nu helaas niet bij me. Ik kan alvast verklappen dat we door mooiere en extremere landschappen hebben gereisd als nooit eerder! Dus zet de wekker maar, over ongeveer 10 uur staan de foto's online!!!

Zoals in mijn vorige blog te lezen was, was er een grote Varkensgriepuitbraak in Phuket, vandaar dat we eerst richting Krabi zijn gereisd en Phuket maar hebben geskipt. We dachten wel direct door te gaan naar een eilandje daar in de omgeving, maar we kwamen toch redelijk laat aan en hebben daarom direct een overnachting gezocht. Die avond hebben we lekker zitten poolen in een locale rastabar!
De volgende ochtend hebben we lekker uitgeslapen en toen we wilden uitchecken bleek dat we al anderhalf uur te laat waren, vandaar dat we maar scootertjes huurden en lekker rondraceten in de omgeving en een dag later doorreisden. Wereden naar de tigercave en de Wat Siam die daarbij was, waarvoor we een stukje omhoog moesten lopen: 1250 treden. Op de top stond een gouden Budha van 15 meter hoog met nog enkele tempelgebouwtjes waarvandaan je spectaculair uitzicht had over de omgeving! Na een noodlesoepje van de supermarkt reden we verderdoor dit prachtige landschap van platte vlaktes met daartussen hoge rotsblokken. We zijn nog naar een verlaten strand gereden om de zonsondergang te bekijken (helaas was mijn batterij van mijn camera leeg, dus geen fotoos van dit mooie landschap, maar wel bij Peters blog waarschijnlijk), waarna we terugreden naar Krabi Town. Omdat je scooters huurt voor 24 uur, gingen we de volgende ochtend ook nog maar een stukje rijden. We wilden naar een natuurparkje gaan in de omgeving, maar we eindigden rondreidend en zoekend (met veel borden alleen in het Thaise Script kom je niet ver) en uiteindelijk hebben we er maar een mooi rondje van gemaakt.

Die middag (zaterdag)namen we een longtailboat naar Rai Leh. Rai Leh is een klein schiereiland afgesloten van het vasteland door een immens rotsblok, in 5 minuten kan je van de ene naar de andere kant van het eiland lopen! Tussen de rotsblokken liggen een paar stranden. Hier hebben we ook weer gepoold 's avonds met een biertje erbij. De volgende dag namen we een kayak en kayakten naar De omringende eilandjes, ofwel beboste rotsblokken in de omgeving. Het was een stukje verder dan we verwachtten... maar het was het zeker waard. We hebben nog lekker tussen golven gekayakt die zo'n 1 a 2 meter hoog waren en tegen de wind in. Op het verste eiland (Chicken Eiland) besloten we een zeiltje te maken met takken en terug te zeilen om wat energie te besparen, rond zonsondergang kwamen we terug op het eiland.

Onze volgende bestemming was Khao Sok National Park. Het valt direct op dat hier minder luie (chagereinig kijkende) touristen zitten en vooral veel jonge (20-30 jaar) touristen komen. Omdat uit veiligheid (en wat later bleek terecht) hele delen van het park waren afgesloten zonder gids moesten we weer een gids inhuren. Dit keer hebben we goed rondgekeken en een betrouwbare gids uitgekozen. Dit was een echt junglemannetje. We hadden een ongebruikelijke route bedacht waar volgens de kaart ook geen trails lagen! We kregen allemaal tabak en wasmiddel op onze schoenen tegen de bloedzuigers. Dit hielp een beetje maar toch had ik naderhand over mijn benen en ook op mijn armen allemaal bloedende wondjes. Deze wandelende wormen spuiten namelijk een soort gif in de wond waardoor het bloed blijft stromen. Ze komen vooral omhoog als het regent en het viel dan ook met bakken uit de hemel toen we daar liepen. Al doorweekt van het zweet was spoelde dit wel lekker weg, maar het zorgde er (naast de bloedzuigers) ook voor dat we moesten haasten omdat we bij onze tocht rivieren moesten oversteken en watervallen afklauteren die tientalle centimeters hoger (en harder stromend) zouden zijn als we langer wachtten!
De tour begon langs de weg waar we omhoogklommen waar bloemen met een doorsnee van 80cm zouden moeten zitten, die in deze periode (regenseizoen) te rotten lagen op de grond, hierna begon het dus te hoosen, we liepen en glibberden door langs halve paden en stroompjes en 3 uur later kwamen we aan bij een groep watervallen. Ondertussen was de gids al een keer onderuit gegleden en ik ook een keer, Peter ging later onderuit in de rivier. De gids gaf aan dat we snel moesten doorlopen want het water kwam steeds hoger. Er was hier namelijk haast nergens een pad, en we hebben het grootste gedeelte door de rivier gewaad (ongeveer tot onze knieen), na een stukje moesten we eenwaterval afdalen van zo'n 15 tot 20 meter, dit was nog een hele onderneming maar het was de tocht waard. Hier kwam ik erachter dat ik mijn paspoort nog in mijn zak had zitten en deze bleek een beetje uitgelopen te zijn (troubles!!) vervolg zie bangkok...
Na ruim een uurtje doorlopen/sjokken kwamen we bij de rivier uit, die al snelstromend was, en waar we tot onze borst in moesten om over te steken. Eerst ging de gids de oversteek wagen, daarna Peter, en daarna begon ik. Met mijn tas boven mijn hoofd en een stok om mijzelf in balans te houden begon ik de oversteek. Ik kwam na zo'n 5 meter in een heel sterk stromend stuk terecht en mijn rechtervoet gleed vast tussen twee stenen.Vast met mijn rechtervoetenmet mijnlinkervoet balans zoekend heb ik hier zo'n 3minuten (naar mijn gevoel een half uur) zitten wegglijden en ging bijna kopje onder op de rotspartijen en watervalverderop af! Na een paar wilde bewegingen waarbij mijn stok brak en eenpaar piroetjeswist ik toch de overkant te bereiken. Ik heb mijn tas droog weten te houden (hoewel de batterij van mijn mobiel wel kortsluiting had gekregen) en met behulp van de gids het laatste stuk afgelegd.Aan de overkanthebben we even uitgerust en geluncht. We waren tijdig de rivier over, volgens de gids zou het water tientalle centimeters hoger staan binnen een uur. Na nog 3 uurtjes waren we terug bij de hoofdingang van het park.

De volgende dag reisden we door naar Prachuap Khiri Khan. De enige bussen deze kant op gingen 's nachts, dus namen we de trein waarop we ook nog 3 uur moesten wachten. 's Avonds laat kwamen we aan en zochten we een mooi hoteletje met uitzicht over de kust/strand. De volgende dag huurden we weer scootertjes en reden rond langs de prachtige kust, we reden door naar een national Park iets noordelijker Khao Sam Roi Yot.

--- ondertussen heb ik nog een uur getypt enis mijn computer weer vastgelopen en ben ik alles kwijt, ik had het voor de zekerheid al een keer opgeslagen, maar ik moet nu alles weer een opnieuw typen vanaf hier ;), en ik was net klaar, bij het opslaan liep hij vast.... ---- slome computers !! ---

Khao Sam Roi Yot is een prachtig park met de mooiste grotten en landschappen van misschien wel mijn hele reis tot nu toe! Er zijn ook prachtige stranden en het landschap is geweldig met hele vlaktes en rotsblokken ertussenin. Na dit park reden we nog een rondje, hadden avondeten ergens langs de kust en gingen daarna terug naar ons hotel.
De volgende ochtend gingen we een stuk naar het zuiden met de scooter. Het was wel grappig want je moest langs een militair basisje waarbij de weg ook de landingsbaan overstak, na een tijdje rond te hebben gereden en nog evenlangs de Burmese (Myanmar) te zijn geweestreden we terug. Na onze lunch gingen we naar de top van het bergje bij dit dorp waar op de top een Wat stond die werd beheerst door een troep apen. Van bovenaf had je weer prachtig uitzicht.

's middags reden we door naar Bangkok met de bus. Hier zaten in tegenstelling tot PKK wel westerse touristen en niet een paar ook. Het waren er ook direct duizenden, en de straat (Khao San) waar wij verbleven was ook helemaal touristisch.
De volgende ochtend gingen we richting het Grand Palace en de Wats in de omgeving, Hierna liepen we nog wat verder, staken de rivier ergens over en liepen nog wat rond, uiteindelijk via veel mooie en ook minder mooie weggetjes hadden we er toch weer een heel aantal kilometers op zitten. Bij het Democratie Monument pakten we een biertje waar op de achtergrond allemaal Chinezen Karaoke aan het doen waren en op de voorgrond tientalle bussen vol met mensen met t-shirts met 'Truth Today' voorbij kwamen die richting een demonstratie op weg waren, wat ook te zien was op de TV in deze bar. Na een uurtje gingen we door met de bus naar Cineplex. Hier hebben we gebowld, gegeten, uren Fifa gespeeld en een film gekeken.
De volgende ochtend gingen was het zondag en ging ik met Peter naar de Evangelische kerk Bangkok. Normaal ging Peter alleen, maar dit keer ging ik een keer mee. Na deze dienst gingen we even in een park zitten, waarna we naar het volgende park liepen, nog wat door de stad liepen en daarna met de veerboot nog een stuk stad bekeken. Uitgeput gingen we naar bed om de volgende ochtend, maandag, naar de Ambassade te gaan. Dit omdat ik mijn paspoort had nat gemaakt en wilde weten of ik een vervangend reisdocument nodig had. Volgens het Consulaat was dit niet nodig, maar zij konden hier ook geen uitsluitsel over geven. Ik ga er wel gewoon van uit dat het geen probleem is en reis gewoon door naar Cambodja.
Na dit bezoek aan de Ambassade gingen we naar de shoppingcenters. Behalve wat lenzen heb ik hier niets gekocht, maar wel weer zo'n twee uur Fifa gespeeld! en 's avonds zijn we naar een film genaamd HOME geweest, behalve 11 zalen Transformers en 2 zalen Terminator was er namelijk niets Engels in alle bioscopen waar we langskwamen. Toen we 's avonds terugkwamen wilden we nog gaan bloggen maar kwamen erachter dat het alweer half twee 's nachts was, dus planden dat maar voor vandaag (dinsdag) in.

Vandaag waren we van plan om een uitstapje te maken naar Ayutthaya, maar omdat we een beetje uitsliepen hadden we hier niet zoveel tijd meer voor en zijn dus naar de dierentuin in Bangkok geweest en na nog even langs de parlementsgebouwen te hebben gelopen zitten we nu in het internetcafe onze verhalen op te schrijven...

Morgenavond gaat Peter met het vliegtuig terug naar Nederland en reis ik dus alleen verder naar Cambodja! Om nog een klein deel van deze mooie wereld te aanschouwen voordat ik weer terug ga naar Nederland op 29 Juli. Op 29 Juli om 14.45 Nederlandse tijd kom ik weer aan op Schiphol. Tot dan!

Reacties

Reacties

Cornelis

nice verhaal. nog een maand te gaan....
en laat die foto's maar komen :p

charlotte

was mijn grotekleine broertje gewoon bijna verdronken? gossie.

maar leuk verhaal én gave foto's !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!